zaterdag 21 en zo​dag 22 maart - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Peter Taal - WaarBenJij.nu zaterdag 21 en zo​dag 22 maart - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Peter Taal - WaarBenJij.nu

zaterdag 21 en zo​dag 22 maart

Blijf op de hoogte en volg Peter

22 Maart 2015 | Thailand, Bangkok

Gisteravond toch maar in het hotel gebleven. We waren van plan om het nachtleven in te gaan maar we warn toch te moe. Na een lekkere nachtrust zijn we gaan shoppen in de Mbk. Voor de echte shopping fanaat :

Het winkelcentrum heeft 7 verdiepingen is 330 meter lang, heeft ruim 2500 winkels en 150 eet en drank stalletjes/restaurants die een ruimte innemen van 89.000 vierkante meter.

Mooie dingen gezien en gekocht.

Daarna in de middag naar de watermarket met de auto. Het duurde even want we waren de weg kwijt. Een aantal keer gevraagd aan de bewoners maar de ene keer moeten we linksaf en een ander zegt rechtsaf. Maar wel gevonden.

Dit is een van de meest populaire drijvende markten onder de Thai zelf. Amphawa ligt in de provincie Samut Songkram ten zuidwesten van Bangkok. Hier vind je ook de populaire Maeklong Railway Market. De Amphawa floating market komt pas laat in de middag op gang. Ook hier kom je weinig toeristen tegen.

Nadat we de watermarket hadden gezien hebben we nog een rondvaart gedaan en daarna heerlijk gegeten.

Na een veel snellere terugreis nog lekker in de lobby napraten over de dag..

Op zondag kwam de broer van wasana samen met zijn vriendin. Samen met hun in de middag naar een tempelcomplex gereden.

In de avond bij de MK gegeten. Dat is een restaurant wat gespecialiseerd is in eend.

Nadat we onze buik vol hadden gegeten zitten we nu in onze hotelkamer even uit te rusten. Morgen wordt het weer een drukke dag. Dan gaan wasana en ik met de binnenlandse vlucht naar de ouders van wasana. Nico en ton welke met ons meereizen komen met de auto.